Pages

Monday, December 12, 2011

Tin kosong..

Assalamualaikum.
Pada rakan-rakan saya nak ucapkan terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog cinnamon,maaflah kerana tidak dapat membalas kunjungan kalian.Saya ada di sekitar bumi Malaysia ni.
 Pinjam google

Melembutkan hati melalui kata-kata eemm betul ke ni?Setiap hari kita bercakap dengan suami,anak-anak,kawan-kawan,sanak saudara dan jiran.Update blog cerita tentang apa pun,kena gaya ke dengan diri kita ni,eemm tak tahu lah..
Jangan-jangan,selama ini kita bijak saja berkata-kata tanpa mengambil kira,kita ni macammana.Jangan-jangan pula,kita seperti tin kosong yang bunyi aje yang lebih,tapi habuk pun tak ada.

Nota;Saya akan sayang pada diri saya dahulu..


Wassalam.

13 comments:

  1. kata2 menggambarkan diri kita...

    ReplyDelete
  2. sbb tu kena berfikir sblm berkata2

    maaf br sempat nk jengah

    ReplyDelete
  3. Cintai diri kita kerana Allah,bisikkan dalam hati yg kita benar2 mencintai diri sendiri..betul kata cikgu ma,kata2 mengambarkan diri kita,dan ye juga kata2 Khairin,fikir dulu sebelum berkata2..

    ReplyDelete
  4. " barangsiapa yg beriman pada Allah dan hari akhir,maka hendaklah berkata baik atau lebih baik diam.. "

    ~ sharing is caring..(^_~) ~

    ReplyDelete
  5. peRmaTa_ aGamA -"Sesungguhnya sebaik-baik ucapan adalah al-Quran dan sebaik-baik petunjuk adalah petunjuk Nabi Muhammad.Seburuk-buruk perkara adalah yg di ada-adakan dan semua perkara itu adalah sesat."{Muslim}

    ReplyDelete
  6. salam,

    Selalunya tika kita bercakap tentang sesuatu perkara, kita sebenarnya tanpa sedar telah tefikir tentang cerminan diri kita, cuma sama ada untuk lebih sedar atau buat-buat tak sedar.

    Menjadi tin kosong ada juga faedahnya.. tapi faedah buat orang lain yang mengikutnya.. faedah kepada diri sendiri.. kosong!

    ReplyDelete
  7. Adie Achim-"betul cantik bahasanya"..menjadi tin kosong juga ada faedahnya ,ye utk orang lain..diri sendiri renung-renungkanlah..

    ReplyDelete
  8. Tiramisu Fatiema-kalau yg kurang ajar,tak sempat nak berfikir..syaitan memainkan langkahnya.."jemput masuk syaitan"..??

    ReplyDelete
  9. ciK LyndaWawa-kak pun sayang adik jugak..:)

    ReplyDelete
  10. syg diri dulu ye mmm :) :) :) ok2... ;) ziarah akak....hehehe

    ReplyDelete
  11. berbuat baik pd diri sendiri dlu baru org lain kan? salam kenal gaks...tqvm atas kunjungan ke 'umah' sy....alhamdulillah!!!

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)