Pages

Wednesday, May 8, 2013

Mengutip pahala




Alhamdulillah  baru sebentar tadi  jumpa dengan teman blogger...baru aje berumahtangga masih wangi pengantin lagi.berseri-seri.
nak jumpa malu, bila saya jumpa hilang malu tu, sebab buat-buat muka tak malu,...yang sebenarnya malu.
jumpa teman alam maya itu kerja Allah.Allah yang atur semuanya.Terima kasih Allah.

mengutip pahala yang cepat
memang mudah sangat
dengan hanya sebaris niat
mengangkat adat menjadi ibadat

Kata orang bijaksana:
Mungkin amal yang kecil menjadi besar
disebabkan oleh niatnya
dan mungkin amal yang besar
menjadi kecil kerana niatnya


21 comments:

  1. ape2 pun semua bergantung pd niat...

    ReplyDelete
  2. Pertama kali bertegur
    moga ukuhwah mendapat berkat
    kalau kakak jumpa Nor
    kakak peluk ketat-ketat

    beranganlah ni Nor hihi..

    ReplyDelete
  3. kak zakie-nanti kakak dtg kl bg tau kat nor boleh kita jumpa..teringin nak tgok kakak..

    klau nor pg johor..bolehlah nor jumpa kaka pulak..kan..nak peluk ketat2 juga

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah dapat jumap teman blogger..

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. Tak sangka jumpa akak..sukaaaaa.... :)

    ole2 tadi dah nak habis..si bulan asyik ngaaaaap dari tadi..boleh tempah raya nanti..he~

    Si bulan tu malu kak.. Dari dalam kereta sebelum jumpa akak pon dia dah cakap malu teramat..hu~ tapi keterujaannya lebih nak jumpa akak sebenarnya..hi~


    ..........kak, nak belajar buat kuih, he~..............

    ReplyDelete
  6. PM jarang jumpa rakan maya...rasanya baru jumpa seorang setakat nih...huhu

    ReplyDelete
  7. Pokok Manggis Depan Rumah-alhamdulillah..tak sangka juga rezeki dr Allah

    ReplyDelete
  8. niat kerana Allah..bertemu dan berpisah juga kerna allah..

    teringin jgk nak jumpa knor..datanglah jalan jalan taiping..

    ReplyDelete
  9. ~Setanggi Syurga~-yelahkan..eloklah malu2 dr tak malukan..akak risau juga kut2 ada yg tak kena..

    boleh je nak menempah..nak jadi agen peyeks pun boleh.

    akak pun nak juga merasa masakan tengganu..

    kak pandai masak sikit2 je..malu you

    ReplyDelete
  10. Papa Mifz-knor teringin nak jumpa mifz..mesti dia suka kawan dgn muhammad.muhammad ni pandai ambil hati kawan..malu2 lps tu jadi rapat punyalah..dia tak suka gaduh..tenang je.

    ReplyDelete
  11. zulaikha megat -in sha Allah nanti pg taiping boleh calling2..

    lama tak pergi taiping.

    ReplyDelete
  12. Khai♥Rin : anies-ha ah anies setuju sgt..sayang anies

    ReplyDelete
  13. membina silaturrahim itu dituntut dalam Islam ...

    ReplyDelete
  14. kak Nor.. jangan cakap macam tu.. sy minta maaf.. sy tengok semalam akak sembang dgn Nur sy jadi segan sangat tak tau kenapa... walhal balik dalam kete tu seronok je jumpa akak, menyesal pun ada sebab x dengar akak dengan Nur panggil sy tapi saya tak dengar.... betul2 tak dengar.. saya minta maaf kak...... dalam kereta balik tu saya makan banyak kerepek tu, sedap.. akak tanya la Nur... hiii~

    ReplyDelete
  15. Moga ikatan ukhuwah berkekalan :)

    ReplyDelete
  16. Bestnya. Siapakan teman blogger itu kak? Saya pon dah jumpa beberapa org kawan blog.

    ReplyDelete
  17. seronok dapat gader2 sesama teman blogger ni kan !

    ReplyDelete
  18. haha...knor acaner tu kalau niat ni selalu je tak ikhlas..

    ReplyDelete
  19. x pernah jumpa lg kawan alam maya...klu ada kesempatan...mesti syiokkk...jumpa kawan baru...eratkan lagi silaturrahim...

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)