Pages

Monday, May 13, 2013

FOLIO BERHIJAB IMAN SOFFEA


Hari ini Iman Soffea nak tunjuk cara bagaimana nak memakai hijab,sebelum tu Iman nak bagi tau perempuan yang di gantung rambutnya adalah kerana dia tidak mahu menutup rambut dan kepalanya dari di lihat oleh lelaki yamg bukan mahramnya.umur Iman baru 9 tahun tapi Iman tau apa itu DOSA.dosa itu ialah perkara yang Allah larang tapi kita buat juga maknanya haram.haram itu jelas berdosa.Iman mula pakai tudung masa umur iman 8 tahun,sampai sekarang iman tak buka lagi, in shaa Allah.kalau ada tetamu lelaki yang bukan mahram bertandang ke rumah, Iman dah terbiasa untuk tutup rambut(bertudung) pakai baju yang labuh,kalau kakak pula kena pakai stokin...Iman taklah.nanti Iman pakailah....

Perempuan yang digantung dan memakan tubuhnya sendiri,dan api neraka di nyalakan di bawahnya adalah kerana dia perempuan yang suka memperhias diri,bukan untuk suaminya.tetapi adalah untuk orang lain melihat kecantikannya.eee Iman tak naklah macam ni..iman masih budak lagi..tapi Iman tahu apa itu DOSA.

Ingat! "Dunia adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah.Riwayat Imam Muslim r.a.
Mama selalu cakap, orang yang tak ikut perintah Allah adalah orang yang SOMBONG kepada Allah.
Bukan tidak mahu
tetapi tidak tahu dek kurangnya ilmu
kelalaian dan lupa selalu.mama cakap lagi Bumi pun tak suka atau di pijak oleh orang yang SOMBONG itu.Bayangkan setiap langkah kita bumi tak redha. Iman takut....tapi Iman tahu apa itu DOSA.

Kalau kita berjalan kepada-Nya.Dia akan berlari kepada kita.
Jangan malu untuk bertudung,

nak ke, mayat kita nanti tanam tanpa kain kapan...nak ke?..nak ke?

sekian dari iman soffea kerja sama mama..


16 comments:

  1. Ingatan Iman Sofea buat semua wanita muslimah ye sayang... Kita sayang saudara kita kan.. sama-sama saling ingat-mengingatkan. Terima kasih dari auntie sayang...

    ReplyDelete
  2. orang yang cantik berhijap lagi cantik..

    ReplyDelete
  3. janganlah kita sombong pada Allah...:)

    ReplyDelete
  4. Pndai k.nor didik ank.kcik2 da pndai..:)

    ReplyDelete
  5. bagus iman belajar bertudung sejak kecik. bila besar nanti tak kekok

    ReplyDelete
  6. Ramai yg tahu dosa.. tapi tetap tak nak ikut yg Allah syaratkan

    ReplyDelete
  7. comei... nasib baik saya da nikah kan kak kan he~

    ReplyDelete
  8. cantik bertambah2 cantiknya.....

    ReplyDelete
  9. pandai iman..eloklah di biasakan dari kecik2 ni..besok2 dah tak kekok kan

    ReplyDelete
  10. hijab ( jilbab ) identitas seorang mulimah

    ReplyDelete
  11. pandainya iman.. terima kasih atas ingatan iman ni... moga menjadi anak yg solehah...

    ReplyDelete
  12. Bagusnya adik iman. Mekasih atas peringatan.

    ReplyDelete
  13. Bagus nya Knor ajar Sofea..in sha Allah nanti Sofea jadi anak yg solehah

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)