Pages

Wednesday, April 17, 2013

Pemerintah adalah Pemimpin dan dia perlu bertanggungjawab



Sabda Nabi Muhammad Saw:

"Kamu semua adalah pemimpin dan kamu semua perlu bertanggujawab.Pemerintah adalah pemimpin dan dia perlu bertanggungjawab.Seorang lelaki adalah pemimpin keluarganya dan dia perlu bertanggungjawab.Seorang wanita adalah seorang pemimpin di rumah suaminya dan dia perlu bertanggungjawab.Seorang hamba adalah pemimpin harta tuannya dan dia perlu bertanggungjawab.Ketahuilah,kamu semua pemimpin dan kamu semua perlu bertanggungjawab". (Al-Bukhari)


Di akhirat kelak,ketika dihisab,setiap orang dipersoal perihal orang yang dipimpinnya.

9 comments:

  1. Betul.. setiap kita adalah pemimpin dan setiap pemimpin ada tanggungjawabnya yg akan disoal kelak..

    ReplyDelete
  2. Thanks kaknor atas peringatan nie..apa yg kita pimpinkan tuh adlh amanah kan...

    ReplyDelete
  3. Berat tanggung jawab sebagai pemimpin, hanya orang orang yang amanahlah yang mampu untuk itu

    ReplyDelete
  4. betul tu..mmg sesuai n3 ni..musim PRU13...jgn plak nkjadi pemimpin tapi x tau tanggungjawab...menjawab la nanti...

    ReplyDelete
  5. masing2 ada tanggungjawabkan Knor... apa pun jawatan yg disandang ...baby kecik pun punya tanggungjawab!

    ReplyDelete
  6. semoga kita semua menjadi seorang pemimpin yang berjaya disisi Allah SWT...

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum ... mmg x terlepas doh ... selama ni sangka lelaki jer yg kena ... thanks sharing

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)