Pages

Sunday, April 21, 2013

BUTA




Ibubapa zaman ini lebih mementingkan kejayaan akademik....anak-anak yang berjaya di sebut-sebut,manakala anak-anak yang kurang berjaya tidak di pandang langsung..pada hal anak-anak yang di depan mata itulah yang datang menjenguk dan bertanya khabar.....yang sentiasa berdoa kesejahteraannya.sentiasa sujud kepada Allah,yang sentiasa mencari redha Allah.


Inilah yang di katakan cetek ilmu dan buta...kesian.

 "Seandainya semua orang masuk syurga, kecuali satu orang, aku khuatir yang satu orang itu adalah aku." - Umar Al-Khattab.

p/s mengingati diri ini juga supaya tidak buta




9 comments:

  1. Mmg sesetengah ibubapa bersikap gitu kak..brat sebelah & memandang pd yg berjaya jer...

    ReplyDelete
  2. moga kita tak termasuk dalam glongan yg macam ni.. peringatan untuk diri sendiri jugak dalam menjaga anak2.. tak kira berjaya atau tidak anak itu .. dia tetap anak kita.

    ReplyDelete
  3. Harap kita jadi buta seperti itu. Ingatan buat kakak juga Nor..

    ReplyDelete
  4. Eh...eh... tersilap Nor tak nak - tak nak jadi buta... silap tyle.

    ReplyDelete
  5. Ringkas...tp penuh informasi...inilah sesetengah masyarakat berfikiran kuno....moga kita semua hati2 dlm mengeluarkan apa2 jua percakapan...

    ReplyDelete
  6. sedihnya kalau kita ttermsk dlm golongan mcm ni..

    ReplyDelete
  7. Moga kita sentiasa celikkan Knor

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)