Pages

Wednesday, November 20, 2013

Resepi dari dapur kecilku

Roti mentega kacang bersama pisang
Oleh:Adibah
Lokasi:Dapur kecilku

antara bahannya;
roti
beberapa biji pisang
peanut butter
butter







*Cari barang dapur*
Me: "Mama, mana barang tu? Takde pun"
Mama: "Kalau mama cari ada macam mana?"
Me: "Dah cari. Takde"
Mama: "Ini apa?"hrgh!".

11 comments:

  1. biasa ler tuh sekali sekala masuk dapur ..tak biasa kan..:)

    ReplyDelete
  2. sedap dan berkhasiat ni Nor..

    Hehe..ayat yang bawah tu macam sama je dialog kat rumah ummi ni, nak kena kita juga yang cari ye Nor..baru jumpa.

    ReplyDelete
  3. sarapan paling ringkas nih . boleh try ...

    ReplyDelete
  4. Cepat dan sedap!

    Ala Nor samalah rumah kakak pun kadang dia kata dah puas cari tapi tak jumpa padahal bila kita tunjuk ada depan mata...

    ReplyDelete
  5. Roti dah nak expired ada, pisang ada...tapi peanut butter tak de.... ohhh cancelled hehe...
    Betullah Knor diaorg ni kalau cari mmg pakai hidung hehe

    ReplyDelete
  6. uiks.. sedapnya.. meleleh-leleh.. dh mcm cheese leleh dh ni

    ReplyDelete
  7. simple and sedap! esok weekend , kalau rajin leh cuba nih :p

    ReplyDelete
  8. Kak nor, saya suka sapu kaya pandan, taruk pisang dan tabur cheese sebelum bakar. mmm

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)