Pages

Tuesday, November 19, 2013

GPTD: Ahmad Ammar Dalam Kenangan (1993 - 2013)

15 comments:

  1. saya ada tengok vedio ni awal pg td...sayu sangat....

    bagaimana gerakan dakwah yg dibawanya...view sahabat arwah pula artikel..sangat mantop dakwah anak muda ini..

    tetiba terasa "nanti turn diri sendiri berapa ramai yg solatkan aku"..

    Al-Fatihah untuk arwah..syahid untuknya..bidadari menunggu disyurga...

    ReplyDelete
  2. alfatihah...
    moga sentiasa dilindungi Yang Maha Esa..

    ReplyDelete

  3. Sebak dan airmata tak dapat ditahan.

    Subhanallah..permata hati ibu dan ayah, insan terpilih disisi Allah SWT, moga di syurga Firdaus jua tempatnya. Al Fatihah.

    Nor..ummi pernah baca kisah Ammar dilink ni :
    http://www.muhdkamil.org/pensyarah/noor_azma

    ReplyDelete
  4. Allahuakbar!! Tak tahu dah kakak nak kata. Sebak hingga berjuaraian airmata kakak ni Nor. Beruntung dia, mak-ayah dia.

    Dimana duduk kita ni Nor...

    ReplyDelete
  5. Alfatihah.... x henti airmata ni mengalir melihat jenazah Allahyarham.... cuma berusia 20 thn dan begitu besar jihadnya ke jalan Allah... smg ditempatkan dikalangan mereka2 yg syahid... aminn

    ReplyDelete
  6. sahabat setanggi syurga nurhidayah,mie,ummiross,kak zakie,dan hajar.

    Sesungguhnya Rasulullah sallallahu alayhi wa sallam telah dibawa melintas di hadapan baginda sekujur jenazah. Lalu Baginda bersabda:

    Yang berehat (mustarih), dan yang berehat pihak lain daripadanya (mustarah minhu).

    Sahabat bertanya, “wahai Rasulullah, apakah yang dimaksudkan dengan mustarih dan mustarah minhu itu?

    Jawab Baginda, “seorang hamba yang mukmin, (apabila mati), dia berehat daripada kepenatan dunia dan kesakitannya, kepada rahmat Allah. Manakala hamba yang ingkar, (apabila mati), berehatlah daripadanya sekalian hamba yang lain, dan tanah air, pokok yang tumbuh, dan haiwan yang melata!” [Hadith riwayat al-Bukhari]

    Tenanglah adinda Ahmad Ammar, dalam persemadian abadinya di pinggir Constantinople, di sisi Abu Ayyub al-Ansari radhiyallahu anhu.

    “Andai aku syahid, kebumikan aku di pinggir Constantinople. Agar pada suatu hari nanti, apabila aku mendengar tapak kaki kuda tentera Islam di atas kuburku, tahulah aku bahawa janji Nabi, telah tertunai!” – Abu Ayyub al-Ansari r.a. 44H


    ReplyDelete
  7. sygnya x dpt tgk video.. apa pun Al-fatihah

    ReplyDelete
  8. Takziah untuk keluarga Ahmad Ammar. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Sayu rasa hati tengok video ini.

    ReplyDelete
  9. saya tak sangka di sgt muda.

    ReplyDelete
  10. al fatihah..
    sayang x boleh tgok video..
    lappy x suport kot :(

    ReplyDelete
  11. Alfatihah buat Allahyarham
    Dah berkali2 saya cuba tgok video ini
    Tapi masih tak dpt....mungkin esok lusa dpt saya menontonnya

    ReplyDelete
  12. Alfatihah..

    Sangat terharu dengan perjuangan dia... moga Allah redho dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.

    ReplyDelete
  13. baru dpt tgk video nie..sebak n sayu..moga Allah tmptkan beliau disamping org2 yg beriman ..ameen

    ReplyDelete
  14. Dah tengok dah video dia...
    Al fatihah utk arwah!

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)