Pages

Sunday, March 10, 2013

KHABAR CEMERLANG DARI PLKN

semoga semuanya di dalam peliharan ALLAH sentiasa.

hampir setiap hari selepas solat sentiasa berdoa untuk kecemerlangan anak-anak di dunia dan akhirat semoga anak-anak menjadi yang soleh dan solehah dan sentiasa kehidupan ini di berkati ALLAH S.W.T.
dalam kalut menguruskan kehidupan hari-harian masa untuk bekal hari akhirat sangat di titik beratkan terutama dalam memberi yang terbaik untuk anak-anak.Kata-kata nasihat suami di jadikan pedoman dalam setiap perkara yang di lakukan.suami banyak membimbing untuk lebih dekat dengan Ilahi. sentiasa berkongsi semua perkara dengan suami.

Manusia melayan kita bukan perkara utama.tetapi bagaimana kita mengabdi kepada ALLAH.

Dah melalut dah saya ni..berikut khabar gembira dari anakanda adibah yang hampir tamat menjalani latihan PLKN.

Alhamdulillah, johan kawad kaki wirawati ,johan nasyid.johan pengurusan jenazah,johan dorm wirawati terbaik adibah selaku ketua drom,.naib johan kompeni,terbaik kerohanian dan tempat ketiga dalam kategori rintangan dan halangan.


tahniah untuk anakanda adibah dan rakan-rakanya.

Pada ibubapa yang risau sebelum ini tentang PLKN ingin saya khabarkan disini bahawa PLKN adalah tempat untuk anak-anak belajar banyak perkara mahu pun dunia dan akhirat.saya sebagai wakil pada ibubapa yang anak-anak terlibat dalam PLKN di luar sana mengucapkan beribu-ribu terima kasih kerana tunjuk ajar Cikgu,Ustazah dan Ustaz.

p/s minggu terakhir adalah minggu airmata untuk mereka kerana perpisahan antara guru-guru,ustazah,ustaz dan kawan-kawan.

semangat tentera juga dah meresap ke dalam hati anak-anak PLKN ini..kalau di hantar untuk membantu di Lahad Datu juga mereka sanggup.Adibah kata "NAK."

14 comments:

  1. tahniah untuk adibah yer..ciannyer nak abis kem dah yer..

    ReplyDelete
  2. Tahniah buat anakanda Adibah. Auntie pun tumpang banggalah juga bila banyak kejayaan dirangkul...

    Tahnih juga Nor ada anak dara macam ini. Suka kakak:)

    ReplyDelete
  3. tahniah, jadi kebanggaan ibu bapa kan !

    ReplyDelete
  4. Tahniah.. betapa sy pun berharap anak2 akan mbesar dgn cemerlang. Amin ya Rabbil Al lamin.

    ReplyDelete
  5. tahniah utk adibah.. berhati waja adibah yer smp nk ke lahad datu sana...

    ReplyDelete
  6. Tahniah Adibah

    Dah boleh menembak dgn M16....

    ReplyDelete
  7. tahniah untuk anak knor.

    sebenarnya di mana pun kita berada jika kita tahu jaga batas pergaulan insyaAllah semuanya akan oke

    semoga dhiya amani pun macam ni bila besar nanti. insyaAllah

    ReplyDelete
  8. tahniah pada anak Knor...tengok la sapa mama dia.. :)

    ReplyDelete
  9. Banyak kenangan yg mereka kumpul semasa di PLKN...seronok jugak tu!

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)