Pages

Wednesday, March 13, 2013

Belajar membuat bunga

Isi masa lapang..

kertas,lidi dan dawai halus gambar agak malap..malas nak bangun buka lampu, anak-anak belajar malas nak ganggu..
potong kertas empat segi tepat,setiap penjuru di gulung-gulung dengan lidi.

terbalikkan

tekan dibahagian tengah dan ikat dengan dawai halus



setiap kelopak bunga di satukan untuk menjadi sekuntum bunga anggaran empat kelopak bunga...kalau nak lagi cantik tengah-tengah di letakan manik atau apa pun.

17 comments:

  1. cantik...macam bunga raya kan...?

    ReplyDelete
  2. pandainya akak..nampak cam mudah jer.tp bila buat sre tak jd gitu...

    ReplyDelete
  3. wah memamng cantik ni.. kalau byk2 lagi meanrik kan

    ReplyDelete
  4. akak ada ambik tempahan ke buat bunga mcm tuh..??

    ReplyDelete
  5. Wah...pandainya.... nak buat apa tu Knor?

    ReplyDelete
  6. cantik!new idea...kertas ala2x crepe ke tu kak?

    ReplyDelete
  7. Fiza Rahman-berkuntum2 pun boleh fiza

    ReplyDelete
  8. Papa Mifz-adalah sikit2 tapi kak dah lama tak buat..sibuk dgn bersilat di dapur aje

    ReplyDelete
  9. ayut-kertas bunga alaf baru..mcm2 warna ada.sbb geram tulah akak beli n buat..adalah projec sikit2

    ReplyDelete
  10. saya minat juga, kalau tengok rasa nak buat. tapi biasanya rasa nak buat je. tapi buat nya tak =)

    ReplyDelete
  11. cantik la..hari tu sy belajar buat bunga lain..bunga ape tah tapi senang jugak caranya

    ReplyDelete
  12. K.Nor kita ni memang kreatif dan inovatif....macam2 dia boleh buat

    ReplyDelete
  13. kreatif!! boleh isi masa lapang ni. :)

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)