Pages

Thursday, March 7, 2013

Beban anak perempuan

Assalamualaikum.


Aisyah r.a berkata, "Pernah seorang wanita bersama dua orang anaknya yang perempuan mendatangiku untuk mengemis kepadaku.Namun sayang mereka tidak mendapatkan apa pun daripadaku,kecuali sebiji kurma,dan aku memberikan kurma itu kepadanya.Lalu wanita itu membelah buah kurma tadi untuk kedua anaknya perempuannya,sedangkan dia sendiri tidak memakannya dan si wanita kemudian berlalu dari hadapanku.
Selepas itu Rasulullah datang,lalu aku menceritakan kejadian itu kepada beliau.Setelah mendengar ceritaku,kemudian Rasulullah berkata, 'Siapa saja yang di bebani oleh kedua anak perempuan,seperti orang tadi,kemudian dia berbuat baik kepada keduanya,maka kedua anak itu akan menjadi pelindung baginya dari api neraka.' {HR.Bukhari,Muslim dan Tarmizi}

saya hidangan dengan kek lapis masam manis untuk menyegarkan mata ajelah supaya tak mengantuk bila baca n3 di atas...


p/s selamat hari kita perempuan...

12 comments:

  1. As salam kak,

    Aduh...kek lapis pulak daahhh :))

    Untung kita dilahirkan sebagai wanita kan... ibu kepada wanita & anak kepada wanita... selamat hari wanita kak! :))

    ReplyDelete
  2. ooioo sdpnya kek...
    selamat hari wanita dan akak sememangnya wanita yg hebat....

    ReplyDelete
  3. Kakak tiga perempuan Nor... Moga boleh menjadi anak solehah yg mendoakan kakak selalu hatta bila kakak dah tak ada kelak..

    Kek lapis menggoda ni Nor:)

    ReplyDelete
  4. sungguh menggoda warna kek lapis tuh kak...sure yummy tuh...

    ReplyDelete
  5. aduuuhhh stress tengok gambar kek ni...bikin hati teruja je nak makan kek ni..

    ReplyDelete
  6. tengok kek ni terus terasa sedapnya =)

    ReplyDelete
  7. Sdapnya...da lama tak mkn...
    Tgh lapar ni tgok sume mkanan sdaaaapppp je

    ReplyDelete
  8. waktu rehat petang-petang makan sedap kek ni

    ReplyDelete
  9. bersyukurlah bagi yang diamanahi anak-anak perempuan dan bisa membimbingnya di jalan Taqwa.

    ReplyDelete
  10. sekali tengok macam tuala...rupanya kek...sedapnya...maaf tersalah pandang

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)