Pages

Monday, November 14, 2016

TERBEBEL

Alhamdulillah
Nikmat Allah mana nak kau nafikan..ar Rahman

Syukur selalu.
Lama tak cerita pasal rumah tangga anak2..semua..kan
Ni nak cerita sikit pasal azhan dh masuk sem 2 tau...mcm baru jer masuk..cepat betul masa berlalu..adibah pun dah nak masuk sem akhir..satu sem lgi habislah..iman soffea juga dah nak masuk tingkatan satu,anakanda muhammad dah nak masuk darjah empat semakin debab pulak skrg ni..kuat makan..

Anak2 semakin besar,belanja besar,cuma gaji jer yg tak besar2..rasanya semakin tenat hidup dlm zaman serba mencabar..masing2 org mengeluh, tapi tulahkan nak hidup dlm redho Allah kita cuba jgn merungut.kita hadap apa yg bakal kita dn anak2 akan hadapi....mungkin zaman anak2 akn dtg lebih lagi mencabarnya semoga kukuhlah pegangan iman anak2 kita..amin.

Terbebel panjang pulak...
Meh kita tgok n nak share keterujaan anak2 yg baru bergelar siswa ni..kejayaan adibah diikuti azhan..memasing nak berjaya dunia dn akhirat maka usaha dn diiringi doa...


Ok coretan ini kali..lepaih ni kita coret2 lagi ye...ini coretan bkn nak niat tunjuk2 ye..ini coretan rasa seronok seorang ibu,seronok sbb kita lihat usaha gigih anak2 ..mak2 tak mau apa2 pun cukuplah bagi kejayaan dunia dn akhirat.seiring...mak happy mak coretlah kat sini...anak2 orang lain juga hebat pandainya..anak2 mak ni taklah hebat mana..biasa2 jer..cukup makan kata orang..tak salahkan mak seronok...positif ya.๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

10 comments:

  1. Alhamdulillah, makcik tumpang seronok, moga terus sukses gitew ye, dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...tumpang gembira...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. Happy dengar.. salam perkenalan..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah kan Kak..tak sedar anak makin menginjak dewasa dan berjaya dlm pelajaran.. bergelar siswa siswi.. kisah anak2 berjaya ni sgt memberi inspirasi.. moga anak2 kami nti boleh mengikut jejak langkah...

    ReplyDelete
  5. Salam... faham sgt niat berkongsi cerita tu, tumpang bangga Tahniah anak yg hebat dtg dari parents yg hebat juga !

    ReplyDelete
  6. Tahniah tuk azhan dan adibah...moga terus cemerlang...

    ReplyDelete
  7. Knor kita sebak hokey!....kita dapat memahami keseronokan seorang ibu tu bila anaknya berjaya. Fahamnya .
    Rezeki memasing kan Knor. Anak anak kita adalah yg terbaik Allah berikan buat ibu bapanya. Wa ima walaupun dlm kekurangan mereka tetap terbaik. Tahniah Knor

    ReplyDelete
  8. Syukur alhamdulillah sepupu kami semuanya hebat2..kan angah. Hari tu perasan gak si Muhammad tu nampak berisi.

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)