Pages

Wednesday, March 9, 2016

APEK


Dalam keadaan cuaca yg sangat panas ni kena banyak2 bersabar..sampai nak masak pun tak lalu ditambah bz dgn tempahan rempeyek...memang bila ada tempahan aku memang tak lalu dah masak,kalau masak pun sehabis mudah...jarang benar en abang makan,dia cuma makan bila rasa lapar,so kalau aku beli lauk untuk 2/3 hari cuma sekali en abang makan...dia cuma makan buah waktu petang atau malam...nasi jarang2 sekali...

Hari ni aku cuti dri tempahan walaupun ada berbaki sikit lagi. ? Nak rehat n masak masak lebih kurang..

Masak asam rebus ikan ayam..pertama kali makan ikan ni...ni pun apek tu macam paksa aku beli tadi..katanya sedap masak stim atau kari,dia siap tolong siang lagi...aku tak suruh pun...apek ni memang pandai berniaga..dapat duit pergi melancung dua laki bini,anak2 semua dah kerja bagus katanya....untunglah apek,katanya berniaga suka2 di hari tua...

Bila minta ang pau tak bagi pulak,katanya over bajet..hehe..apek ni baik,selalu tak berkira..kalau tak cukup duit, dia kira lebih kurang jer.."lu orang baik selalu datang sini beli"..

Inilah hasilnya apek,wa masak asam rebus..."itu olang kata kasi makan ikan hali2 kasi lu punya anak pandai..itu ikan hah ada itu zat omega sangat bagus untuk lu punya anak minda..kasi pandai..."

Telima kasih apekkk!! Wa caya sama lu..

23 comments:

  1. Macam-macamlah Nor ni tau. Gelihati pulak kakak bayangkan Nor cakap telo cina:) Sebenarnya kalau beli ikan ayam memang dia kena siangkan Nor sebab kulit dia kan keras. Kena guna pliers nak siat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi betul kak,pandai akak...guna pliers tadi...

      Delete
  2. Ikan ayam ni macam mana rupanya KM..
    atau ikan cencaru ke..
    Hahaha nampak sangat tak kenal ikan saya ni..
    Sedapnya asam rebus bubuh bendi banyak2 tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain yati..ikn ni mcm pelik sikit rupenya...nk hbk,lgj mna pun tak tau...meh kita pkt googlelh..hihi

      Delete
    2. Lain yati..ikn ni mcm pelik sikit rupenya...nk hbk,lgj mna pun tak tau...meh kita pkt googlelh..hihi

      Delete
  3. Ahahaha.. lawak la kak. Gelak sensorang aina baca entry ni.
    Ikan ayam ni aina x familiar sgt. Tp klu mmasak asam rebus tu mmg sedappp. Baguss apek tu ye kak jnis yg tak kisah dalam berniaga. sbb tu depa pandai buat duit. =)

    ReplyDelete
  4. skrg jarang jumpa apek jual ikan melainkan kt kg2...kt kl ni semua pasaraya je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni apek psr dik..klu kt pasaraya tu jumpa banglalh byk..hihi

      Delete
  5. Wah pandai knor slang cina sama apek, he he, apek pun suka hati, jadi mulah-mulah saja, cepat abih, wa manyak sinang ati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihu sja2 le tu hilangkan boring buat citer apek

      Delete
  6. Wah pandai knor slang cina sama apek, he he, apek pun suka hati, jadi mulah-mulah saja, cepat abih, wa manyak sinang ati.

    ReplyDelete
  7. Haha, comel je menulis dalam slang orang Cina bercakap. Awak tu baru dapat tempahan, dah jarang-jarang masak. Ni yang tak terima tempahan langsung pon dah malas, macam mana? xD

    Nisa'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapek le nak tolong dik nisa..hih

      Delete
  8. Assalam Kak Nor
    Alhamdulillah
    Kak Nor terus intiqomah dlm bisnesnya

    Ramadhan tak smpai 100 hari
    Tentu makin busy

    ReplyDelete
  9. Assalam Kak Nor
    Alhamdulillah
    Kak Nor terus intiqomah dlm bisnesnya

    Ramadhan tak smpai 100 hari
    Tentu makin busy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam cikgu
      In shaa Allah
      Tulah tak tau ca,mana ..mcm tak larat dah ni...tapi demi plgn regular layan jerlah..

      Delete
  10. Apa rasanya Knor ikan ayam ni? Teringin nak beli tp tulah....lum terbeli lagi.
    Kalau tgk paras rupa kepala ikan ni mmg agak ganjil ek.

    Kalau sedap nak try beli jugak ar

    ReplyDelete
  11. oo ada ek ikan ayam. punyala saya ni tak tahu jenis ikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada tpi knor suka lgi bwl cermin,siakap,tengiri..

      Delete
  12. ishh cam ne rupa ikan ayam ni.. pestaim dengar ni .... abg akak diet ke? awat tak mkn nasi sgt?

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)