Pages

Tuesday, November 24, 2015

MUSIM BERKHATAN


Kisah sahabat baik...berkhatan muhammad dan firdaus mifzan

Day 1
Masa dibilik menunggu di Gombak Medical Centre.
Tengok ajelah tu..muhammad nampak tenang dalam hati dup..dap..dup dapp.firdaus pulak nangis tanpa bunyi,sendu sendan..ingat ayah katanya (ayahnya kat luar negara, hanya ditemani ibu)dengan ibunya sekali menangis...terharu sebab suami tak ada di sisi.jadi adik lelaki knor tolong teman kat dlm bilik berkhatan nanti,ibunya (adikku) tak sanggup..n penakut.


Sebahagiannya...tunggu giliran dup dap dup dap.
Selepas berkhatan tengok keadaan muhammad pening dan nak muntah..dah selesai keduanya,tak sakit pun n tak menangis..
Yang baju hijau tu  anak saudara sesi kedua..tunggu giliran...berumur sedikit dari muhammad n firdaus..kali pertama berkhatan lari,tak nak...jenuh maknya pujuk tak jalan...ini kali kedua...lari juga tak taulah...sebab malu kut dgn muhammad n firdaus akhirnya berkhatan juga..tapi menangis sepanjang masa lepas berkhatan.....menurut cerita maknyalah..."biar dia menangis janji dah lepas..lega"..

Day 2
Tap komik..tap komik...

Day 3
masih takut n fobia asyik baring tak nak duduk..
aku bercuti sementara jaga keduanya..tempahan yg ada In shaa Allah esok lusa mula operasi.yg menempah tu harap boleh bagi sedikit masa ye..sayang korang.

Cepat baik ye anak2 semua..




15 comments:

  1. Oh, dah menempuh alam dewasa ye Muhammad dan sepupu, makin matangla keduanya ye

    ReplyDelete
  2. Haha..dah besar nanti kalau lambat lagi malu nak berkhatan. Kasihan adik abju hjau tu. sesi kedua tak lari dah ;-) Tahniah buat anak akak. Dah besar, nanti boleh solat sama af dengan orang dewasa dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah
      Ada lgi yg besar dri anak saudara,darjah 6..tk dan nk snap gambar..besar mcm bapak org.,

      Delete
  3. Steday jer tengok Muhammad tu KM..
    Mungkin pening lagi masa lepas berkhatan tu..

    Nabil inshAllah 28 Nov 2015 ni berkhatan perdana..
    Buat kak Masjid Seksyen 7 tu..
    Berkali-kali tanya..
    Ada bomba tak mama siram air..
    Hahahha...
    Tak tau lah macam mana nanti berkhatan tu..'
    Siap tanya kat saya lagi..
    Mama ingat Nabil nangis tak masa bersunat nanti :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm hati kncang juga debaran tu..mcm2 suruh bca itu,ini..
      Knor bca kt ubun2 diorg..al fatihah dgn Insyirah.
      Tenang sikit..

      Oh ye ke nabil pun nk berkhatan ye,ramai2 mesti siram dgn air ..mengigil sejuk nti..kna bawa tuala siap2..bju sejuk juga..dlm bilik berkhatan tu..sejuk sgt..
      In shaa Allah nabil tk menangis..tk sakit sbb guna laser..pedih sikitlh...

      Delete
  4. Alhamdulillah... dah besar dah anak-anak alam maya mama zakie ni.
    Nor beruntung ada pengalaman jaga anak berkhatan, kakak ni tak pernah kalau kena agaknya macam mak firdaus juga meleleh airmata. Tak kuat macam Muhammad yg kuat.

    Cepat sembuh sayang-sayang semua. Sekarang kena berpantanglah dulu ye.
    Lepas ni dah jadi anak bujang tau hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah dh besaw2 belaka..
      Ye kak mmg kna berpantang...
      Amin

      Delete
  5. alhamdulilah tahniah buat mereka berdua...

    ReplyDelete
  6. ALhamdulillah..lega anak2 dah berkhatan ye kak..anak sy tu ntah bila nak khatankan..hihi sebut je khatan dah menjerit... haha..
    moga anak2 semua cepat sembuh..musim cutisekolah mmg musim khatan & musim kenduri khawin... hihi

    ReplyDelete
  7. good boy muhammad...pasni bleh jadi imam besar kan kak nor? ;-)

    ReplyDelete
  8. Haha.......mcm kita nak beranak kot yer Knor ....seram sejuk, takut semua ada.... Nasib ada kakak yg boleh diharap jaga sekali anak sedara hihi...

    ReplyDelete
  9. Haha.......mcm kita nak beranak kot yer Knor ....seram sejuk, takut semua ada.... Nasib ada kakak yg boleh diharap jaga sekali anak sedara hihi...

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)