Pages

Monday, December 1, 2014

Model Jubah Dan Tudung

Dah petang baru berN3.....
..adibah dengan aku sama jer sebenar dari dulu pakai jubah..ingat lagi masa tu tak macam sekarang dah berlambak-lambak jubah bermacam-macam fesyen ..baguslahkan mengalakan orang tutup sepenuhnya..lagi pun senang main sarung jer...
ramai juga kawan-kawan dari tak ada jubah dah ada jubah,dari sehelai dah berhelai-helai..
yang tak ada jubah pinjam dari adibah...banyak juga jubah aku yang tak muat adibah ambil....bukan tak muat sebenarnya..muat...anak dara tu pantang dioffer...
asyik-asyik hitam..kenapa hitam?
pertamanya tak payah iron
keduanya menawan
ketiganya tak nampak kotor...(bersih sebenarnya..contoh saja)
yang paling penting boleh terus solat tak payah bertelekung bagai...
ada juga yang kata tak panas ke?,stokin lagi,sarung tangan lagi...jawabannya mudah saja..'NERAKA lagi panas.
adibah n friend

Tudung banyak sangat dalam laci,tapi yang peliknya asyik pakai tudung yang sama jer....kenapa ye..korang macam tu juga ke?..sampai suami pun kata, bila kita lipat tudung depan dia.."ha banyak tudung tu,kata tak ada tudung"...gelak ajelah yang mampu...
lepas tu pantang jumpa tudung mesti nak beli...anak dara tulah...
tapi sebelum beli kena tanya mama ...minta izin ye adibah..


Tinggallah hari semalam yang telah berlalu, Meninggalkan kenangan pahit manis di situ, Menutup pintu silam menguak pintu baru, Semoga lelah semalam memberi petunjuk arah tuju, Agar esok memberi kemenangan yang diburu.

Prof.Ir.Dr.Sahol

13 comments:

  1. Macam comel jer.. macam comel jer.. dua beranak ni :D

    ReplyDelete
  2. pakai jubah ni mudah , tinggal sarung jer terus sampai bawah . betullah bab tudung tu . kalau blh nak ada pelbagai warna dan corak tudung ... heh heh

    ReplyDelete
  3. kaler hitam ni boleh matching dengan apa-apa jenis kaler tudung kan.. :))

    ReplyDelete
  4. Saya pun.. sejak awal tahun ni mula berjinak2 pakai jubah.. dulu pakai masa ada majlis je..sekaranh dgn jubah hitam saya banyak palai masa keluar.. lagi2 kalau nk cepat.. memang sarung je dan capai mana2 tudung yang mudah...tak payah nk gosok

    ReplyDelete
  5. Kalau dah nama pun perempuan tudung memang salah satu koleksilah Nor. Apa lagi dah ada anak dara..

    Berpakaian ini bak kata org ala bisa tegal biasa Nor. Kakak pulak kalau tak bersetokin macam sejuk aje kaki. Jadi pakai memanglah tak panas tapi selesa...

    ReplyDelete
  6. suka pada ayat pakai tudung yang sama jee... haaa3x..

    ReplyDelete
  7. black beauty.. saya pun suka jubah hitam kak... suka gak pakai tudung yg sama... hahahah main sarung aje x yah iron dah...

    ReplyDelete
  8. kalau saya seorang perempuan, saya pun rasanya, akan prefer berjubah...mudah nak sarung...

    dan hitam itu, boleh membuatkan badan nampak slim...bahahaha

    ReplyDelete
  9. salams akak nor,

    walaupun tak nampak wajah anak dara akak, tapi nampak cantik dan manis:)

    samalah kak...saya pon suka pakai tudung yg sama, padahal tudung tk muat laci...hiksssss

    ReplyDelete
  10. Betullah K.Nor... jgn kan anak dara.. saya yg dah jadi Mak Dara ni pun.. bila bab tudung mmg cerewet, padahal byk.. tp kadang pakai mana yg paling selesa je.. yg RM10 kdg lebih selesa dari yg beringgit2, sudahnya asyik pakai yg tu je ke mana2 mcm xde tudung. Hahaha..

    ReplyDelete
  11. samalah kita Nor..tudung penuh laci..tapi ungkapan kita bila bersiap nak keluar.."alaa takde tudunglaa " hehe

    ReplyDelete
  12. Mmg senang pakai jubah Knor....sarung jer....dah tak yah nak pikir lagi , tukar tukar tudung jer....

    Pergh...badan mama macam anak dara tuuuuuu....hihi...jeles mak weyh

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)