Pages

Friday, September 14, 2012

Kelo lagi..!

assalamualaikum

kali ini saya ada hati lagi nak masak lauk kegemaran,dah tak boleh lari dengan n3 masakkan.dah pernah tunjuk pun masakkan ni.sebenarnya saya nak jamu mak mertua,katanya nak datang tengahari,tiba-tiba anak menantu ada hal,terpaksa tunda sebelah petang..
buah kelo atau murungai
antara bahannya
dah siap pun
memandangkan mak mertua tak jadi datang tengahari,tak adalah penambahan lauk,kami anak beranak aje yang makan,makan bersila aje.sesekali best juga,cuma iman dengan muhammad agak kekok.
 inilah yang sempat saya jamu mak di sebelah petang.kira minum petanglah ni..

15 comments:

  1. Kalau kakak duduk rumah Nor memang kenyanglah dari pagi sampai petang ada aje yg membuka selera:)

    ReplyDelete
  2. kak nor hari ni masak ape? tgh lapar nih.. balik krg bleh singgah pekena sepinggan dua... hehe

    ReplyDelete
  3. Untung mak mertua dpt menantu rajin masak.. :-)

    ReplyDelete
  4. Kakzakie, hajar ,pokok manggis depan rumah..

    jamu mak mertua tu..saya beli aje..taklah rajin pun.heheh

    nanti saya jamu kwn2..sudi ke dtg?

    ReplyDelete
  5. menu petang pon hebat dh tue



    http://gilamodified.blogspot.com/2012/09/3-open-house-1-drift-show.html

    ReplyDelete
  6. tak sabarnye nk tggu isteri L masak kat L.. huhu

    ReplyDelete
  7. untungnya siapa jua yg mjadi tetamu k.nor. Yummy!

    ReplyDelete
  8. emm , org espi kata buah munggai..mak diana selalu gak masak mcm tu.

    ReplyDelete
  9. kari batang munggai sedap tu...dulu2 ptik belakang rumah jew..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum kak. Boleh saya tahu, kat mana lokasi yang pokok ni ada tumbuh?

      Delete
  10. Assalamualaikum. Boleh saya di mana lokasi pokok ni ada tumbuh...?

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)