Pages

Sunday, August 26, 2012

candid raya pertama

assalamualaikum


 perjalanan 

ke masjid,

balik dari masjid,kami nak ke rumah atuk pulak..lambat sampai,atuk siap call lagi.pic kat atas tu,maknanya dah sampailah tu.mak saudara sebelah suami,anak-anak panggil atok dan opah.
terkejut ayah..apa kak buat ni..hehe macam tak ngam je.

 melayan kartun


apam masam,kurma kambing,hidangan wajib atuk.lepas makan,kami nak berangkat ke rumah lain pula.hampir nak masuk solat zohor,kami beriktikaf di masjid untuk solat .

dah sampai pun di rumah makcik sebelah saya pula,rumah nilah saya bertunang dan di ijab kabul,banyak jasanya,harus di kunjungi,patuh dan hormat.kami dijamu dengan nasi arab,anak tunggal mak cik yg masak...memang lazat. lama juga kami habiskan masa di sini,adik,abang semua beraya di sini.hampir nak masuk solat asar,kami minta diri untuk iktikaf di masjid untuk solat berjemaah.

 sampai di rumah sendiri,saya buat macaroni bakar.hai tak kenyang-kenyang lagi ke?



makan malam kami,lepas ni nak zzzzz...




16 comments:

  1. Inilah penangan Hari Raya Nor. Kakak tak pegang camera pun sebab asyik ada di tangan anak-anak je..

    ReplyDelete
  2. Apam masam dan kurma - hidangan yang agak lain dari kebiasaan. :)

    Makaroni bakar adalah kesukaan kakcik.

    ReplyDelete
  3. lain dari yg lain juadah akak ni.. huhu terliur pulak

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum K.Nor
    Saya sangat teruja dgn macaroni bakar tu

    Selamat hari raya yg ke 9 (cepatnya masa ini berlalu)

    ReplyDelete
  5. rindunya dekat Shah Alam...

    Selamat hari raya

    ReplyDelete
  6. beraya ke shah alam? dekat dah tu...

    ReplyDelete
  7. SEDAPNYE SEMUA MKNN!

    SELAMAT HARI RAYE..MAAF ZAHIR BATIN..

    ReplyDelete
  8. kalau ada rezeki kancil nak datang ke shah alam...

    ReplyDelete
  9. wahhh, meriahnya sambutan raya kat sana.. pasti kegembiraannya masih terasa sehingga kini.. salam lebaran kak..

    ReplyDelete
  10. sedap nye macaroni....meriahnye raye rumah akak ye :)

    ReplyDelete
  11. salam lebaran dan selamat hari raya buat akak sekeluarga..maaf zahir zahir dan batin andai tersilap bahasa..beraya sakan ye akak..

    ReplyDelete
  12. sy suka makaroni bakar.. letak cheese bebyk mmg gerenti leh 'kurus'.. huhu..

    ReplyDelete

Terima kasih banyak-banyak kesudian anda datang ke sini,saya amat menghargainya.

Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)