Pages

Monday, August 29, 2016

DAPATKAN BAJU BERSULAM MURAH DARI BUTIK QASIH ZAMRI


Assalamualaikum
Ketemu kita lagi disini.....hujan turun nencurah pagi semoga rezeki kita2 juga mencurah curah bak ayaq hujan..nahhh pergi kau sang jerebu...

Knor nk update baju bersulam hari ni Berminat hubungi knor ye..kat sini atau WA 0196906625

Untuk pengetahuan sahabat semua, knor cuma stokis bukan owner butik Qasih Zamri. ..owner adalah anak manakan my niece gitu..In shaa Allah knor ada perancangan juga dlm bidang ni..pelan2 kayuh timba ilmu dulu..,ya ngakkkk teman2ku.

Sulam prada n wollpeach Rm100

Sulam cotton & sati rm80- 90









Tq dtg sini tau ...love semua.
Kalau berminat WA jer knor jgn malu..klu tk nk pakai utk sendiri kasi la hadiah kat your mom ka,your MIL ka ,adik,kakak..atau nenek..,

Ok nk jln dulu...nak jemput anak dri sekolah. ..πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰

Wednesday, August 24, 2016

DAPATKAN SHAWL,JUBAH DAN BLOUSE


Assalamualaikum
Sahabat soleh solehah..
Lama tak muncul. .kan
Dah bersawang dah rumah knor ni...meh knor nak lap lap apa yg patut.
Untuk pengetahuan semua knor dah mula berjinak2 dgn bisnes baru..barulah sangat...πŸ˜…πŸ˜…meh cik adik,cik akak semua untuk dapatkan segala jenis pakaian dari atas kepala hingga hujung kaki...Kalau anda berminat untuk mendapatkan shawl, blouse dan jubah keluaran qaseh_zamri_collection terkini, tunggu...
Cantik dan patuh syariat.

Akan diupdate nanti...tunggu..
Bawah ni baru intro jer..shawl yg digayakan oleh modellllahhh sgt...


Wednesday, August 17, 2016

SYAIR MENGINGAT AKHIRAT


Bismillah ar Rahman ar Rahim

Bila uban telah bertabur...
Kulit wajah telah mengendur...
Pandangan mata mulai kabur...
Ingatlah sobat LIANG KUBUR...

Saat tubuhmu telah terbujur...
Kain kafan dipotong diukur...
Lahat gelap pengganti kasur...
Sanak keluarga beranjak mundur...

Tinggal dirimu sebatang kara...
Mungkar Nangkir langsung bertanya...
Engkau tergagap menjawab tak kuasa...
Sebab di dunia tak kenal agama...

Panjang betul jalan ke akhirat...
Tanpa bekal nasibmu melarat...
Tak guna harta tak pula pangkat...
Tanpa iman dan takwa melekat...

Semua segera akan kembali...
Ke kampung halaman yang hakiki...
Hanya saja semua tak pasti...
Menuju neraka atau surga abadi...

Beramal ibadahlah duhai insan...
Selama masih ada kesempatan...
Jangan tergoda rayuan syetan...
Semoga selamat sampai tujuan...

Semoga kita semua bisa selamat dari siksa kubur maupun siksa api neraka, hingga langsung masuk ke dalam Surga Allah nan kekal abadi selama lamanya,

Aamiin allahumma aamiin....

Tuesday, August 16, 2016

PULUT KUNING BERHIAS


Masuk rumah sendri bagi salam ...
Assalamualaikum

BilΓ  dah lmΓ  tak muncul gini le jadinya blurrr jer apa nak tulis entah le...

Nak cerita psl kebuzyan idak le bz sgt..biasa jer...
Idea belum mari la...

Meh le kami tunjuk pulut kuning...
Sesekali best juga dpt tempahan mcm ni...tempah untuk menderma..sambutan hari lahir..saya suka..saya suka..





Monday, August 8, 2016

JALAN LURUS


“Hati yang istiqamah adalah hati yang senantiasa lurus dalam ketaatan kepada Allah, baik berupa keyakinan, perkataan, maupun perbuatan. Hati yang istiqamah adalah jalan menuju keberhasilan di dunia dan keselamatan dari azab akhirat. Hati yang istiqamah akan membuat seseorang dekat dengan kebaikan, rezekinya akan dilapangkan dan akan jauh dari hawa nafsu dan syahwat. Dengan hati yang istiqamah, maka malaikat akan turun untuk memberikan keteguhan dan keamanan serta ketenangan dari ketakutan terhadap adzab kubur. Hati yang istiqamah akan membuat amal diterima dan menghapus dosa.”
(Imam al Qurtubi)

Thursday, August 4, 2016

"TEMPAHAN RAYA HAJI PULAK JGN MARAH YE..."









Tumpang lalu kejap ye....mak cik dh buka tempahan utk raya haji..kut sapa2 yg nak tempah tu silalah buat tempahan kadar segera..mak cik akan tutup tempahan pd 15/20.8 lepaih tu mak cik malas dah nak layan...maklum homemade,buat sorang,takde pembantu...yg mana dah wspp tu jawab salam ye...yg reply balik tu mak cik suka...tak nak tempah pun takpa..janji salam berjawab...nanti mak cik tak mau hujung2 baru nak tempah..masa tu mak cik dah pancett...mak cik klu ckp yg jujur jer straight to the point...mls nak lindung2...#tempahanrayakorban2016dibuka #rempeyekkacangtanahsedap #makcikbaikhati πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜‰πŸ˜†

Nak tempah sila buat tempahan laju2 ye...yg dok melaka boleh berhubung terus dgn anies 0166328796 atau whatsapp jer..klang berhubung terus dgn shila 016665274

Terima kasih
Alhamdulillah
Syukur selalu


Labels

rezeki (8) sakit (5) hadiah (4) solat (4) ilmu (3) kek (3) muhasabah (3) segmen.. (3) .... (2) Malaikat (2) Neraka (2) aktiviti (2) hati.. (2) lelaki (2) makan (2) sumber dr buku 150 wasiat Rasulullah utk wanita (2) sumber.. (2) ............ (1) AKU... (1) Adab... (1) Alien (1) Azab (1) Azan (1) Begini (1) Celaru........ (1) Iblis . (1) Jangan-jangan (1) Kerana Allah. (1) MAMA (1) PROTON PREVE (1) SEGMEN (1) Speech (1) Tasbih.. (1) Yang terpuji.. (1) ajal (1) al-Quran (1) al-kisah (1) amal (1) anak (1) anakku (1) animation (1) approval.. (1) asal (1) aurat.. (1) bau (1) berkumpul dua thn sekali (1) berniaga. (1) berniaga.. (1) bila malam (1) binatang.. (1) bumi (1) bunga. (1) busuk.. (1) cahaya malam.. (1) cake (1) culture shock.. (1) cup cake (1) dakwah.. (1) dish (1) do (1) doktor (1) dosa (1) dr buku..-- (1) dunia sementara.. (1) dunia yg fana.. (1) exam..anak-anak. (1) familyku (1) fitnah dunia (1) gua (1) hasil.. (1) hati (1) hati... (1) hidup.. (1) human (1) ilmu. (1) indahnya (1) indahnya kampung (1) insaf (1) insaf. (1) islam (1) jangan jadi kelab rakan syaitan (1) jangan main2 ye.. (1) jawab soalan (1) jemari.. (1) juadah (1) kari murunggai (1) kenduri kampung (1) kerenah anak-anak (1) lagi2 sakit..nak buat macam mana..dah tu...? (1) lukisan suami (1) manusia.. (1) masa (1) masak utk mereka yg sakit (1) mata (1) matang.. (1) matematik (1) mati. (1) maut (1) mempelam (1) menangis takut kpd Allah SWT. (1) menu sIhat..?? (1) merepek (1) mertua (1) miskin (1) muhammad (1) mumia (1) nasi beriani (1) neraka. (1) nikmat..pada buah (1) non.muslim (1) pasti.. (1) pcl n family.. (1) penyakit hati.. (1) penyakit... (1) pergi tak kembali.. (1) perihal anakku (1) perjalanan kamu wahai anak2 masih jauh (1) perumpamaan (1) pilih lauk mentah (1) polka... (1) positif (1) resepi keli (1) resepi koci labu (1) resepi tako (1) resepi tiramisu azhan.. (1) rezeki.. (1) riya (1) roh.. (1) sabar ye... (1) saja-saja (1) saja-saja. (1) santai sabtu...ahad.. (1) sedekah (1) sedikit angin (1) sehat. (1) sejarah bola sepak (1) selalu minta pada Allah dpt khusuk dlm shalat.. (1) semua kerana Allah (1) senaman. (1) solat jumaat. (1) sumber dr buku.. (1) sunny (1) syurga. (1) tegas (1) tempahan.teman. (1) tetamu/abang (1) tidur siang hari (1) timbangan (1) tip (1) tiru.. (1) ulama (1) untung nasib.. (1) yang terpuji (1)